• مدیریت بازرگانی
    مدیر گروه
    دکتر سید حمید خداداد حسینی

آمار و اطلاعات

معرفی

گروه مدیریت بازرگانی در سال 1388 همزمان با تاسیس دانشکده مدیریت و اقتصاد از گروه مدیریت منتزع و ایجاد شد. در حال حاضر این گروه دارای دو رشته مدیریت با گرایش بازرگانی بین المللی و مدیریت راهبردی در مقطع دکتری و همچنین مدیریت بازرگانی به سه گرایش در مقطع کارشناسی ارشد می باشد.
رشته گرایش های گروه مدیریت بازرگانی از قدیمی ترین مجموعه رشته¬های مدیریتی است و جزو پرطرفدارترین رشته های علوم انسانی محسوب می شود. در این گروه دانشجویان با برخورداری از اعضای هیات علمی مجرب با آخرین دستاورد ها، نظریات علمی، و فنون و روش های تحلیل گری آشنا می شوند. رشد و توسعه شناخت دانشجویان در موضوعات مرتبط، شایستگی، قابلیت و رقابت پذیری آنها را زمینه های پژوهشی و نیز حوزه های اجرایی در زمینه های تخصصی فراگرفته افزایش می دهد.

اهداف بلندمدت
  • تربیت و پرورش نیروی انسانی متعهد و متخصص متناسب با نیازهای کشور
  • ارتقاء کارایی و اثربخشی فعالیت‌های گروه مدیریت بازرگانی در سطح دانشگاه
  • دستیابی به مرجعیت علمی مدیریت گروه بازرگانی در سطح کشور و منطقه
  • استقرار نظام ارزیابی و تضمین کیفیت اجرای دوره‌ها
برنامه‌ها
  • بازنگری و اصلاح دروس و برنامه‌های گروه
  • ارتقاء آگاهی كادر آموزشی و پژوهشی دانشكده و همچنین دانشجویان با اهداف گروه
  • جلب مشاركت و همكاری اساتید، دستیاران دانشجویان در حوزه‌های آموزش و پژوهشی مرتبط با گروه
  • شناسایی و جلب همكاری اساتید و محققان فعال در حوزه‌های بازرگانی و برقراری ارتباط مستمر و مؤثر با ایشان با ارجحیت منافع ملی
  • فراهم‌سازی زمینه‌های استفاده از دانش مدیریت بازرگانی در تصمیم سازی و سیاست‌گذاری بازرگانی كشور
  • انجام پروژه‌های معتبر علمی درزمینهٔ مدیریت بازرگانی - توسعه فرهنگ تجاری‌سازی ایده در فارغ‌التحصیلان
  • برگزاری و یا مشارکت در سمینارها و کنفرانس ها در سطح ملی و بین‌المللی در طی سال
  • برقراری ارتباط مناسب با صنعت و مشاركت شرکت‌ها و انجمن‌های علمی در برنامه پژوهشی
  • کمک به افزایش درآمدهای دانشکده
  • انتشار یك نشریه تخصصی در حوزه مدیریت بازرگانی
  • تدوین راهكارهایی جهت راه‌اندازی تورهای بازدید از صنایع پیشرو در كشور با همكاری مركز كارآفرینی دانشگاه
  • زمینه‌سازی توسعه فعالیت‌های گروه در حوزه‌های مرتبط (مثلاً راه‌اندازی دوره كارشناسی ارشد مدیریت كارآفرینی، MBA و ...)
  • كمك در انتخاب موضوع پایان‌نامه دانشجویان متناسب با اهداف ملی
  • مشاركت فعال در پژوهش‌های كاربردی تعریف‌شده در حوزه بازرگانی از سوی مسئولان كشور
  • توسعه زیرساخت‌های مربوط به آموزش و پژوهش گروه مدیریت بازرگانی از طریق ارزیابی درونی و بیرونی گروه
  • افزایش قراردادهای برون دانشگاهی در خصوص ارائه خدمات كاربردی پژوهشی و دوره‌های تخصصی کوتاه‌مدت آموزشی
  • حضور و مشاركت تأثیرگذار در برنامه‌های توسعه اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی كشور در حوزه‌های مربوط به مدیریت بازرگانی

رشته- گرایش ها

مقطع دکتری:

رشته مدیریت استراتژیک

رشته مدیریت گرایش بازاريابی بين‌الملل


کارشناسی ارشد:
مدیریت بازرگانی با 6 گرایش:

  • بازاريابی
  • بازرگانی بین المللی
  • تجارت الکترونیک
  • مدیریت استراتژیک
  • بازرگانی داخلی
  • کارآفرینی

که هم اکنون سه گرایش بازاریابی بین‌الملل ، مدیریت استراتژیک و کارآفرینی فعال می‌باشد.