بدون تردید دانشگاهها در توسعه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی كشور نقش كلیدی دارند و در واقع توسعه همه جانبه كشور مستلزم توسعه کمی و کیفی بخش آموزش عالی است، لذا ایجاد ساختار و تشكیلات سازمانی برای برنامهریزی، گسترش وتوسعه از ضرورتهای آموزش عالی است كه از سالها قبل در قالب عناوین مختلف در ساختار سازمانی آموزش عالی ایران دیده شده است.
دانشگاه تربیت مدرس نیز از سال 1376 تشكیلات مستقلی را در این راستا تحت عنوان دفتر برنامهریزی آموزشی، نظارت و ارزیابی ایجاد نمود و این دفتر از بدو تأسیس مأموریت یافت تا امور برنامهریزی برای توسعه كمی آموزش دانشگاه را همگام با توسعه كیفی و توجه به امور كیفیت به پیش ببرد، لیكن لزوم دقت نظر بیشتر در امر برنامهریزی و گسترش دانشكدهها، پژوهشكدهها، رشتهها و گرایشهای دانشگاهی و توجه بیشتر به امر ارزیابی كیفیت، مسئولان دانشگاه را برآن داشت كه برای پیشبرد این امور، ساختار و تشكیلات را مورد بازنگری قرار دهد، لذا در سال 1386 پس از تصویب هیأت امناء، مدیریت برنامهریزی، گسترش و بازنگری در حوزه معاونت آموزشی با ساختار و تشكیلات و شرح و ظایف بازنگری شده، ایجاد گردید.
 جدیدترین اخبار
|