آخرین یافتهها در خصوص خودترمیمی آسفالت و سیستمهای ابزار دقیق روسازی
خلاصه خبر: سمینار تخصصی با حضور آقای دکتر علیرضا بیات، دانشیار دانشگاه آلبرتا کانادا، آقای دکتر پویان ایار، دانشآموخته دانشگاه گرانادا اسپانیا و آقایان دکتر امیر کاووسی و دکتر اصغرزاده اعضای گروه راهوترابری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. سمینار تخصصی با حضور آقای دکتر علیرضا بیات، دانشیار دانشگاه آلبرتا کانادا، آقای دکتر پویان ایار، دانشآموخته دانشگاه گرانادا اسپانیا و آقایان دکتر امیر کاووسی و دکتر اصغرزاده اعضای گروه راهوترابری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد. آقای دکتر پویان ایار که اخیرا دکترای خود را از دانشگاه گرانادا اسپانیا گرفته است، روشهای تحقیقات انجامشده حاصل از رساله دکترای خود را در زمینه خودترمیمی آسفالت ارائه کردند. این روشها شامل گرم کردن آسفالت، استفاده از قطعات مغناطیسی و کاربرد کپسولهای حاوی مواد جوانکننده بود. از آنجا که ایشان در رساله خود این روشها را مورد ارزیابی فنی قرار دادهاند، نقاط ضعف و قوت هر یک از روشها را تشریح کردند. آقای دکتر علیرضا بیات، دانشیار دانشگاه آلبرتا کانادا، درخصوص دو موضوع زیر بحث جامعی ارائه کردند: 1- قطعهای از راه در نزدیکی شهر ادمونتون ایالت آلبرتا با مدیریت ایشان و با مصالح و مواد بازیافتی شامل تکهلاستیکهای ضایعاتی ساخته شده است. به این ترتیب که حدود یک میلیون حلقه لاستیک خردشده به همراه خاک و در قطعهای نیز بدون خاک بهعنوان لایههای زیرسازی اجرا و روی آن لایههای متداول روسازی اجرا شد. از جمله نوآوریهای این کار تعبیه تعدادی سنسور تنشسنج، کرنشسنج، سنسورهای حرارتی و سنسورهای رطوبتسنج در نقاط مختلف روسازی و در عمقهای متفاوت است. 2- سیستمهای نوارهای حفاری خیلی نازک برای فیبرهای نوری که این روزها در شهرها بسیار در حال گسترش است، میبایست با مشخصات و اصول فنی خاصی اجرا شود. در این گزارش نحوه انجام برشهای نازک و سپس نحوه پر کردن آنها پس از تغییر لولههای تاسیساتی عرضه شد. پس از بحث، پاسخ به پرسشهای دانشجویان پایانبخش موضوعات ایشان بود. 11 دی 1396 / تعداد نمایش : 2018
|