اردوی صعود به قله دارآباد پسران برگزار شد

خلاصه خبر: در این برنامه انجمن کوهنوردی با هدف صعود به قله 3193 متری دارآباد حرکت خود را از دانشگاه آغاز نمود.

ساعت هفت صبح روز جمعه  14 اردیبهشت 97 طبق قرار قبلی اعضای انجمن کوهنوردی با هدف صعود به قله  3193 متری دارآباد حرکت خود را از دانشگاه آغاز نمودند .
ساعت 8:15 صبح به  ابتدای مسير، محله ی دارآباد در شمال شرقی شميران رسیدیم.
با عبور از پلی كوچك و كمی ارتفاع گرفتن، به کافه‌های کوهستان رسيدیم.
در ادامه، مسير مشخصی در بالادست شرقی رودخانه به سمت شمال امتداد می‌يابد.
سپس، مسير به ابتدای دره کوچکی در سمت شرق ميرسد. اينجا یک دو راهی وجود دارد. یک راه مسيری است كه به تدريج در شيبی تند (يال شن سياه) رو به شمال شرقی امتداد يافته است و پس از حدود دو ساعت بر لبه يال جنوبی قله و از آنجا رو به شمال و روی يال با شيب ملايم به قله دارآباد با ارتفاع 3193 متر منتهی می‌شود.
مسیر سمت راست را ادامه دادیم. گروه بعد از یک به چشمه‌ای رسیده و با نظر سرپرست برنامه گروه نفسی تازه کردیم.
ساعت 9:30 صبح گروه حرکت را به سمت یال در مسیری با شیب تند ادامه داده و در ساعت 10:30 بر روی یال رسیده و قله نمایان شد.
حرکت بر روی یال را  ادامه داده و به لطف خدا و تلاش اعضا در ساعت 12:30 گروه موفق به صعود به قله داراباد گردید.
پس از گرفتن عکس های یادگاری و صرف ناهار، ساعت 13:30از مسیر شن سیاه از کنار سیم خار دارهای پادگان قدیمی به سمت پایین حرکت کردیم.
ساعت 15 به کنار دکه ها رسیدیم پس از کمی استراحت به طرف پایین امده و در ساعت ۱۶ سوار مینی بوس شده و راهی دانشگاه شدیم.
اجرای این برنامه حاصل همت مسئولان تربیت بدنی و انجمن کوه نوردی دانشجویان دانشگاه است. در اینجا شایسته است از همه ی این عزیزیان به خصوص دکتر رستگار ریاست محترم تربیت بدنی دانشگاه و آقایان فلاح، فرج اللهی و مربی بزرگوار مهندس نصیر علیزاده صمیمانه سپاس گزاری کنیم.