برنامه پیاده روی از کلوگان به امامه برگزار شد

خلاصه خبر: روستاها‌ی کلوگان و امامه از روستاهای رودبار قصران شهرستان شمیران است و در مسیر جاده فشم قرار دارد.

نام اصلی روستای کلوگان از گلوگاه گرفته شده که گویا گلوگاهی جهت دسترسی از تهران به شمال ایران بوده است.
امامه در اصل تغییر یافته واژه‌ای باستانی به صورت انبامه و به معنی محل مرتفع است.
برنامه سفر ما طبق برنامه روز جمعه مورخ ۷ اردیبهشت ماه شروع شد. اعضای انجمن کوهنوردی دانشجویان دانشگاه، پس از گردهمایی در ساعت ۷ صبح سوار مینی بوس شده و راهی روستای کلوگان شدیم.
صبحانه در داخل مینی بوس میل شد. سرانجام ساعت 8:20 به ابتدای روستا کلوگان رسیدیم و از مینی بوس پیاده شده و وارد روستای کلوگان شدیم.
با گذر از کوچه های پر فراز نشیب روستا، به رودخانه رسیده و مسیر کنار آن را در پیش گرفتیم. رودخانه در سمت چپ ما قرار داشت که تا انتهای مسیر ما را همراهی می‌کرد.
پس از پیمایش مسیر ساعت 9:05 بعد از استراحتی کوتاه، ادامه مسیر را از کنار رودخانه در پیش گرفتیم. پس از طی مسافتی باید از رودخانه عبور می کردیم. به واسطه افتادن یک درخت بر روی رودخانه یک پل طبیعی شکل گرفته بود که با گذر از روی آن، از روی رودخانه عبور کردیم.
در طول مسیر گل ها و شکوفه های بهاری  چشم را نوازش میداد و خنکای نسیم تن را. چه سبز است و زیباست این اردیبهشت.
ساعت 10:00 پای آبشار کلوگان بودیم. پس از درنگی کوتاه و گرفتن چندین عکس به مسیر اصلی بازگشتیم. ساعت 11:00 در محلی مناسب نزدیک رودخانه اتراق کردیم. بعد از کلی بازی، خنده و شوخی بساط ناهار را پهن کردیم. هوا ابری شده بود و باران هم نم نمک گونه‌های ما را خیس می‌کرد.
حدود ساعت 13:00 محل را ترک گفته و راهی روستای امامه شدیم.
ساعت 13:30 به روستای امامه رسیدیم و سوار مینی بوس‌ها، راهی تهران شدیم.
اجرای این برنامه حاصل همت مسئولان تربیت بدنی و انجمن کوه نوردی دانشجویان دانشگاه است. در اینجا شایسته است از همه  این عزیزیان به خصوص دکتر رستگار ریاست محترم تربیت بدنی دانشگاه و آقایان فلاح، فرج اللهی و مربی بزرگوار مهندس نصیر علیزاده صمیمانه سپاس گزاری کنیم.