امور آزمایشگاه‌ها


 

bullet سامانه بهره‌برداری یکپارچه تجهیزات آزمایشگاهی دانشگاه تربیت مدرس (سامانه خاتم)

آدرس سامانه خاتم: http://khatam.modares.ac.ir

شبکه بیت
شبکه بیت به منظور بهره‌گیری از خدمات پژوهشی، دستگاهی و کلینیکی قابل ارائه در تمامی سامانه‌های بیت راه‌اندازی شده در دانشگاه‌های سراسر کشور شروع به کار نموده است. به کمک این شبکه می‌توانید خدمات یا تجهیزات مورد نظر خود را در همه دانشگاه‌های عضو شبکه جستجو نمایید.

درباره سامانه
سامانه بهره‌بردای یکپارچه از تجهیزات (بیت) از طرف معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و با هدف افزایش بهره‌وری، یکپارچه‌سازی و سهولت بیشتر در ارائه خدمات پژوهشی به متقاضیان طراحی و اجرا گردیده است. با بهره‌گیری از تسهیلات سامانه بیت، امکان جستجو، ثبت و پیگیری سفارش به منظور بهره‌گیری از خدمات پژوهشی دستگاهی و کلینیکی قابل ارائه در دانشگاه بصورت یکپارچه در اختیار مراجعه کنندگان قرار گرفته و کلیه تراکنش‌های مالی نیز در همین سامانه ثبت و قابلیت پیگیری خواهند داشت.
برخی از مهمترین اهداف طراحی و پیاده‌سازی سامانه بیت میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تهیه شناسنامه و ایجاد بانک اطلاعاتی دستگاه‌های آزمایشگاهی و خدمات پژوهشی دانشگاه
  • فعال نمودن تجهیزات آزمایشگاهی موجود و خدمات پژوهشی قابل ارائه در دانشگاه
  • تکمیل ظرفیت‌های موجود و پیشگیری از خریدهای غیر ضروری جدید
  • تسهیل امکان خرید تجهیزات گران قیمت بصورت مشترک
  • شفافیت و تسریع در ارائه خدمات به اعضا و مشتریان حقیقی و حقوقی

معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه ضمن استقبال از پیشنهادات کلیه عزیزان در بهبود و رفع نقائص احتمالی این سامانه، امیدوار است راه‌اندازی سامانه بیت جامعه پژوهشی کشور، و به‌ویژه همکاران عزیز در دانشگاه را در ارتقا کمی و کیفی اهداف بلند میهن اسلامی یاری نماید.

bullet نرم افزار مديريت جامع تجهيزات و خدمات آزمايشگاهی (pmq)

مشخصات سيستم جامع مديريت تجهيزات آزمایشگاهی (pmq) به شرح ذيل می‌باشد:

1-2) فناوری‌های توليد نرم افزار

  • مبتني بر محيط وب
  • مبتني بر ASP.NET 2.0
  • پايگاه داده Server 2005SQL
  • استفاده از IIS Windows Component

1-3) پشتيبانی رابط سازمانی (مدير سيستم)

  • امکان تعريف نامحدود کاربر مدير در سيستم


1-4) ابزار تعريف چارت سازمانی (ويژه مدير سيستم)

  • امکان تعريف لايه اول ساختار سازمانی
  • امکان تعريف نامحدود لايه‌های بعدی ساختار سازمانی
  • امکان ويرايش لايه‌های ساختار سازمانی


1-5) ابزار مديريت کاربران

  • امکان تعريف تعداد نامحدود کاربر و اختصاص کلمه و رمز عبور
  • امکان تعيين سطح دسترسی مکانی به طور مجزا برای هر کاربر
  • امکان تعيين سطح دسترسی عملکردی (تعيين و انتساب نقش کاربری) به طور مجزا برای هرکاربر
  • امکان نظارت بر فعاليت کاربران سيستم، شامل: ساعت ورود و خروج IP متصل شده به سيستم - ريز فعاليت‌های کاربران سيستم شامل (ويرايش اطلاعات شخصی، ويرايش شناسنامه، ثبت دستگاه، درخواست تعمير،کارشناسی درخواست تعمير به تفکيک کاربران و تاريخ)
  • امکان ويرايش مشخصات کاربر توسط خود شخص وکاربرمدير


1-5) تنظيمات

  • امکان تعيين مکان مورد نظر جهت ذخيره فايل پايگاه پشتيبان داده
  • امکان وارد نمودن روزهای تعطيلات ساليانه
  • امکان دريافت خروجی و بازيابی اطلاعات پايگاه داده تنها از طريق سيستم PMQ


1-6) درخواست پشتيبانی

  • امکان ارسال درخواست پشتيبانی سيستم به صورت آنلاين به موسسه اطلاع‌رسانی پرشيا شبکه در صورتيکه server ميزبان نرم‌افزار امکان ارسال ايميل را پشتيبانی نمايد.

1-7) شناسنامه تجهيزات

  • ثبت مشخصات دستگاه‌ها : اطلاعات کامل هر دستگاه شامل: مشخصات نام، مکان نصب، مارک، مدل، شماره سريال، شماره فرم، شماره شناسايی، شماره اموال، تاريخ خريد، تاريخ نصب، زمان شروع بهره‌برداری، شرکت سازنده، کشور سازنده، هزينه خريدبر طبق واحدهای ارزی مختلف، تاريخ شروع و اتمام و شرايط گارانتی، وضعيت کاری دستگاه، مشخصات شرکت فروشنده، تجهيزات جانبی و ملحقات آن ، شرکت نمايندگی و وضعيت آموزش متصدی دستگاه، وضعيت مستندات موجود دستگاه
  • به منظور استفاده صحيح و بهينه از دستگاه‌های موجود فايل‌هایی با فرمت‌های مختلف (تصويری، صوتی و متنی) توسط کاربر، به مشخصات دستگاه اضافه شود و کاربر با داشتن نام يا کد شناسايی دستگاه بتواند از فايل‌های مربوطه استفاده نمايد.
  • راهنمای اختصاص کد هفت رقمی متناسب با نام دستگاه
  • دسترسی به هر دستگاه از طريق جستجو در بانک اطلاعات شناسنامه
  • امکان به‌روز کردن و ويرايش اطلاعات شناسنامه دستگاه‌ها
  • امکان دريافت پرينت از شناسنامه هردستگاه به طورجداگانه


1-8) خريد تجهيزات

  • امکان اعلام نياز از سوی کاربر از طريق فرم درخواست خريد کالا
  • امکان کارشناسی درخواست خريد از طرف کاربرمدير
  • امکان ارائه مشاوره هوشمند خريد (نمايش خودکارمشخصات شرکت‌های توليدکننده و وارد کننده دستگاه مورد نظر برای خريد که در بانک اطلاعات دايره المعارف نرم‌افزار تعبيه شده)
  • امکان بايگانی نمودن سوابق خريد


1-9) تعميرات

  • فرم درخواست تعميرات که بايد توسط مسؤول بخش تکميل گردد
  • امکان وارد نمودن مشخصات کامل تعميرکننده داخلی
  • امکان وارد نمودن مشخصات شرکت تعميرکار
  • امکان ثبت کليه فعاليت‌های صورت گرفته روی دستگاه تعميری در بخش توضيحات
  • درج مشخصات قطعات تعويض شده و مبلغ و تعداد آن‌ها
  • درج کليه سوابق تعميرات دستگاه‌ها
  • امکان گزارش‌گيری هفتگی، ماهانه،سالانه


1-10) انتقال

امکان انتقال دستگاه از مکانی به مکان ديگر با توجه به موارد زير امکان پذير باشد:

  • دارا بودن امکان درخواست انتقال دستگاه توسط کاربر
  • دارا بودن امکان کارشناسی درخواست انتقال
  • دارا بودن امکان دريافت خروجی مجوزانتقال
  • امکان بايگانی نمودن سوابق انتقال


1-11) گزارش‌گيری

  • تعيين پيکربندی گزارش، تعيين مقادير سطرها وستون‌های گزارش، ذخيره‌سازی گزارش جهت استفاده‌های بعدی (به فرمت word و Excel وXML)، ذخيره‌سازی سبک دلخواه برای هر گزارش، تعريف و تغيير پيش فرض‌های هرگزارش، ويرايش گزارش ذخيره شده، انتساب آرم و توضيحات گزارش، بايگانی نمودن (دسترسی مجدد) گزارشات که توسط کاربر در(از) مکان دلخواه صورت گيرد، تعيين فيلدهای مورد نظر جهت نمايش در گزارش، مرتب‌سازی گزارش بر روي فيلدهای مختلف توسط کاربر
  • قابليت گزارش‌گيری ديناميک موجودی تجهيزات با اعمال انواع فيلترها از اطلاعات ورودی به سيستم و باانتخاب فيلدهای مختلف گزارش‌گيری و امکان انتخاب مکان گزارش‌گيری از ساختارسازمانی
  • قابليت گزارش‌گيری تعميرات با اعمال فيلتر از تمام اطلاعات ورودي به سيستم و با قابليت انتخاب بازه زمانی گزارش‌گيری و امکان انتخاب مکان گزارش‌گيری از ساختار سازمانی ونيز امکان مرتب‌سازی براساس فيلدهای نام دستگاه، نام درخواست کننده،...
  • قابليت دريافت خروجی از گزارش‌ها در قالب‌های -WORD– EXCEL خروجی قابل پرينت
  • امکان نمايش نمودارهای ستونی، ميله‌ای، کيکی ودوناتی مربوط به دفعات و يا هزينه تعميرات دستگاه‌ها، با قابليت تفکيک بخش، نوع دستگاه يا کدينگ ونيز امکان انتخاب قابليت‌های گرافيکی رنگ‌بندی و سه‌بعدی، مطابق نظر کاربر و امکان دريافت خروجی قابل چاپ از نمودار


1-12) نامه‌نگاری

  • امکان ارسال پيام در فرمت TXT بين کاربران سيستم
  • امکان بايگانی نامه‌های دريافتی وارسالی


1-13) راهنما

  • وجود راهنما متناسب درپنل کشويی تمام صفحات
  • امکان دريافت خروجي از راهنمای عملکرديسيستم


1-14) مشخصات سيستم مديريت اطلاعات شرکت‌ها:

مشخصات سيستم جامع مديريت اطلاعات شرکت ها به شرح ذيل می‌باشد
ثبت مشخصات شرکت‌ها

  • ثبت مشخصات شرکت‌ها شامل نام شرکت، نام و نام خانوادگی مدير عامل، آدرس، تلفن‌ها، فکس‌ها، شرکت‌های نمايندگی، محصولات توليدی، محصولات وارداتی، وب سايت‌ها به دو زبان فارسی و انگليسی

bullet لیست تجهیزات آزمایشگاهی که توسط اعضای هیأت‌علمی دانشگاه تربیت مدرس تحت عنوان ساخت تجهیزات آزمایشگاهی ساخته شده است