کتاب‌ها، مقالات و مجلات
پایگاه‌های اطلاعاتی پیوسته
مشاوره تخصصی و ...
مشاهده و ثبت‌نام دوره‌ها
درخواست و ثبت سفارش
مشاهده و ثبت پرسش جدید

جدیدترین اخبار

مدیریت منابع علمی و کتابخانه

کتابخانه مرکزی دانشگاه تربیت مدرس یکی از برترین کتابخانه‌های دانشگاهی کشور در زمینه خدمات و منابع چاپی و الکترونیکی است که در سال ۱۳۶۲ تأسیس شد. مدیریت منابع و کتابخانه در حال حاضر در فضایی به وسعت ۵۲۰۰ مترمربع در 4 طبقه پذیرای مراجعان داخل و خارج دانشگاه است. تعداد ۲۶ نفر کارشناس، کارشناس ارشد و دکتری در این مدیریت مشغول فعالیت و ارائه خدمات هستند. سیستم امانت کتابخانه به صورت قفسه باز است و اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پژوهشگران می‌توانند با مراجعه به قفسه‌های بخش امانت و مرجع، منابع مورد نیاز خود را انتخاب و دریافت نمایند.
کتابخانه دارای ۵ سالن مطالعه است (۲ سالن ویژه دانشجویان خانم، ۲ سالن ویژه دانشجویان آقا و ۱ سالن جهت کارگروهی) و همچنین میزهای مطالعه فردی و گروهی در فضاهای طبقات برای استفاده دانشجویان در نظر گرفته شده است. به علاوه، یک اتاق اختصاصی برای مطالعه گروهی در طبقه اول کتابخانه راه‌اندازی شده که با هماهنگی قبلی و در زمان تعیین شده، در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.
جستجو، دسترسی به اطلاعات کتابشناختی، رزرو و تمدید منابع، پرداخت جریمه تأخیر و تسویه‌حساب به صورت غیرحضوری امکان‌پذیر است. پایگاه‌های اطلاعاتی مورد اشتراک دانشگاه تربیت مدرس در داخل دانشگاه با استفاده از حساب کاربری مدرس و در خارج از دانشگاه از طریق VPN قابل دسترس است. جستجو و مشاهده متن کامل پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها برای کاربران دانشگاه تربیت مدرس از طریق سامانه پارسه به صورت غیرحضوری امکان‌پذیر است و کاربران سایر دانشگاه‌ها نیز بعد از ثبت‌نام و تأیید کارشناسان می‌توانند متن کامل پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها را از راه دور مشاهده نمایند.

اطلاعات بیشتر

دسترسی های سریع

Shape

برگزاری بیست و پنجمین دوره آشنایی با کتابخانه مرکزی و مقررات پژوهشی دانشگاه

بیست و پنجمین دوره آشنایی با کتابخانه مرکزی و مقررات پژوهشی دانشگاه در کتابخانه مرکزی به صورت مجازی و حضوری برای پذیرفته شدگان سال تحصیلی 1403-1402 و دانشجویان ورودی سال گذشته که تاکنون موفق به گذراندن دوره مذکور نشده اند،برگزارمی شود. 
شرکت در این دوره جهت ثبت پروپوزال کلیه دانشجویان کارشناسی ارشد الزامی است و در صورت عدم شرکت در دوره فوق، دانشجو قادر به ثبت پروپوزال در سامانه گلستان و انجام مراحل بعدی تحصیلی نخواهد بود
همچنین دانشجویانی که امکان شرکت در دوره‌های حضوری را دارند، می‌توانند با مراجعه به پرتال کتابخانه مرکزی و تکمیل فرم ثبت نام، در تاریخ مورد نظر به صورت حضوری به کتابخانه مرکزی مراجعه و در دوره شرکت نمایند:

مهر 1402:              شنبه ۱۴۰۲/۰۷/۱۵                                 یکشنبه ۱۴۰۲/۰۷/۲۳

آبان 1402:             دوشنبه ۱۴۰۲/۰۸/۰۸                              سه شنبه ۱۴۰۲/۰۸/۲۳

آذر 1402:              چهارشنبه ۱۴۰۲/۰۹/۰۸                          شنبه ۱۴۰۲/۰۹/۱۸

سرفصل‌هایی که در دوره مجازی و حضوری ارائه خواهد شد:

  • معرفی کتابخانه و بخش های آن
  • معرفی پرتال کتابخانه و چگونگی رفع نیازهای آموزشی و پژوهشی دانشجویان از طریق سایت، راهنماهای آموزشی، سایتهای مفید و منابع الکترونیکی دسترسی آزاد، نشریات معتبر و غیرمعتبر، راهنمای استنادی و معرفی JCR
  • معرفی قوانین و مقررات و نحوه دریافت خدمات از بخش‌های خدماتی ( امانت کتابهای فارسی و لاتین، بخش مرجع، اطلاع رسانی، دیداری و شنیداری، سفارشات و تسویه حساب )
  • نحوه دسترسی، ورود و  جستجو در نرم افزار تخصصی کتابخانه (ثنا)
  • نحوه دسترسی، ورود و  جستجو در  سامانه پارسه
  • نحوه دسترسی  و  جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی پیوسته
  • چگونگی فعال‌سازی  VPN سرور برای دسترسی از راه دور به پایگاه‌های اطلاعاتی
  • چگونگی سفارش مقالات الکترونیکی که در پایگاه‌های اطلاعاتی امکان دانلود ندارند
  • معرفی تسهیلات پژوهشی
  • نحوه دسترسی به سامانه قوانین و مقررات معاونت پژوهشی و فناوری

ضمناً ضروری است دانشجویان ورودی سال گذشته که تا کنون موفق به گذراندن دوره نشده‌اند، در اسرع وقت جهت شرکت در دوره برنامه ریزی نمایند.
جهت اطلاع از اخبار و برنامه‌های کتابخانه مرکزی حتماً پست الکترونیکی مدرس خود را فعال نماییددر صورت نیاز به راهنمایی با داخلی 3243 تماس بگیرید.

 

اطلاعات بیشتر

 
40558 پایان‌نامه/رساله
 
58619 کتاب‌های فارسی
 
63023 کتاب‌های لاتین
 
600 صندلی مطالعه