[ Print ]  [ Close ]

http://modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=6743   , 1403/02/14


مراسم جشن ازدواج دانشجویی برگزار شد


در ابتدای این مراسم دکتر محمد تقی احمدی رییس دانشگاه ضمن تبریک مراسم ازدواج دانشجویی به زوج های حاضر در سالن اظهار داشت: شما زوج های عزیز، دانشجویان این دانشگاه هستید و یا به مرحله فارغ التحصیلی رسیده اید. دوران تحصیلات تکمیلی دوران بلوغ زندگی علمی و خلاقیت یک انسان جستجوگر است و در این دوران می توانید آگاهانه تر راه آینده خود را بشناسید و انتخاب کنید و همزمان با این دوران بلوغ ذهنی و فکری، شما همسر خود را نیز انتخاب کردید و این تقارن بسیار مبارک و معناداری است.

وی افزود: مهمترین دوران زندگی یک جوان تحصیل کرده، دوران دانشجویی به ویژه دوران تحصیلات تکمیلی است که خودآگاهی در این دوره به وجود می آید و من از همه شما عزیزان تقاضا دارم در برخورد با مشکلات و مسائلی که ممکن است به صورت غیرمنتظره در زندگی اتقاق بیفتد بینش وسیع، سعه صدر و صبر و شکیبایی داشته باشید و با اعتماد به نفس، مسائل را با تفاهم و مشورت به خوبی حل کنید.

رییس دانشگاه خاطر نشان کرد: شما با توشه ای که از دوران زندگی دانشگاهی دارید و با ایمان و معنویتی که در تک تک شما شکل گرفته است به خوبی از عهده برخی از مسائل و مشکلاتی که ممکن است در سال های ابتدایی زندگی با آن ها مواجه شوید برخواهید آمد.

وی تصریح کرد: ما همواره از اساتید و مدیران گروه ها می خواهیم که حمایت معنوی و مشاوره برای زندگی دانشجویان داشته باشند و همواره با بیان تجربیات موفق، مسیر زندگی دانشجویان را هموار کرده و به آنان امید ببخشند که امیدوارم شما عزیزان نیز از این تجربیات استفاده نموده باشید و شما نیز آن را در اختیار سایر دانشجویان قرار دهید.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: زوج های جوان دانشجو با سرلوحه قرار دادن مکتب اهل بیت در زندگی خود و بهره گیری از سیره و منش ائمه اطهار، زندگی سرشار از خوشبختی و مهربانی را داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام فلاح رفیع مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز در سخنانی اظهار داشت: ازدواج دانشجویی فرصت و نعمت بزرگ و لطف الهی است و باید از این فرصت طلایی به خوبی استفاده کرد. استفاده از فرصت ها نیاز به دانایی و شناخت دارد و ما باید آگاه باشیم تا بتوانیم از فرصت ها استفاده کنیم.

وی افزود: شناخت همراه از دو راه حاصل می شود که شامل آموزش و تأمل و اندیشه ورزی می باشد و باید بر روی آموخته ها تامل و اندیشه کرد، زیرا اندیشه ورزی، آموخته ها را همچون درختی تنومند می کند و وقتی به بار می نشیند که ما آن را به مرحله عمل در می آوریم و می توانیم از ثمرات آن بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: در این مراسم مبارک و میمون نیز در کنار جشن و شادی، آموزش و مشاوره خانواده قرار دادیم تا در اولین قدم آموخته ها همراه با جشن و شادی تاثیر مثبتی را در زندگی شما عزیزان داشته باشد.

وی در پایان سخنان خود ضمن آرزوی خوشبختی برای زوج های دانشجو از خداوند متعال زندگی همراه با نشاط و شور عشق را برای آنان خواستار شد.

در ادامه دکتر حمید صادقیان مشاور و کارشناس امور خانواده به بیان روش ها و راهکارهای داشتن زندگی موفق پرداخت.

گفتنی است مراسم ویژه مجردها با عنوان پایه ریزی ازدواج موفق با مباحث ضرورت ها و انگیزه های ازدواج، معیار و ملاک شناسی و چگونگی تصمیم گیری با حضور دکتر صادقیان از ساعت 14 در سالن جابر بن حیان آغاز شد.



12:21 - يکشنبه 6 اسفند 1396    /    شماره خبر : 6743    /    تعداد نمايش خبر : 3048