[ Print ]  [ Close ]

http://modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=5419   , 1403/02/29


گزارش برنامه روز باز پردیس دانشگاهی


برنامه ریزی برای اجرای مراسم روز باز پردیس دانشگاهی از ابتدای اردیبهشت ماه 1396 و با هدف معرفی دانشگاه تربیت مدرس و پردیس دانشگاهی به داوطلبان کارشناسی ارشد، صورت گرفت. اطلاع رسانی جهت مراسم، به شیوه های مختلف زیر انجام شد:




  • درج خبر در خبرگزاری ها و وب سایت های خبری(خبرگزاری های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری مهر، خبرگزاری دانشجو، کیمیا نیوز، شبکه راه دانا، ایسکا نیوز، خبرگزاری نو به نو، بازتاب، موج نو، اخبار فارسی نیوز، قطره، فراتستی، EVAND) و انجام مصاحبه اختصاصی با دانانیوز


  • درج آگهی در سایت های مرتبط با داوطلبان کارشناسی ارشد و کانال های تلگرام دانشگاه، معاونت دانشجویی و کانال های تلگرام خارج از دانشگاه


  • نصب پوستر در دانشگاه های تهران، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، صنعتی شریف، علم و صنعت، صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، آزاد واحد علوم و تحقیقات، آزاد واحد تهران مرکز وآزاد واحد تهران جنوب


  • نصب پوستر در چند میدان شهر تهران



همچنین طی جلسات کارشناسی، محتوای اطلاع رسانی به شرکت کنندگان شامل: لوح فشرده معرفی دانشگاه، کاتالوگ معرفی پردیس دانشگاهی و سوالات متداول داوطلبان کارشناسی ارشد تهیه شد. هماهنگی های لازم با مدیریت محترم روابط عمومی، حراست، کتابخانه مرکزی و مرکز رایانه و اطلاع رسانی دانشگاه، صورت گرفت که در اینجا لازم است از زحمات مدیران و همکاران محترم کلیه واحد های همکار در برگزاری برنامه روز باز قدردانی شود.

مطابق با برنامه ریزی انجام شده جهت اجرای برنامه روز باز(جدول شماره 1)، برنامه راس ساعت 8:30 صبح در محل پردیس دانشگاهی آغاز شد. رئیس محترم پردیس دانشگاهی جناب آقای دکتر قدسیان، طی سخنانی به جایگاه رفیع دانشگاه تربیت مدرس در جامعه علمی کشور و پیشرفت این جایگاه در نظام های رتبه بندی بین المللی پرداختند و در ادامه تسهیلات قابل ارائه به دانشجویان کارشناسی ارشد را برشمردند. همچنین رشته های تحصیلی دوره کارشناسی ارشد معرفی و امتیازات تحصیل در دانشگاه تربیت مدرس، نیز ارائه شد.

در ادامه داوطلبان حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات و سوالات خود پرداختند. نکات قابل استفاده ای در بحث و تبادل نظر شکل گرفته استخراج شد که در ادامه در دستور کار پیگیری پردیس دانشگاهی خواهد بود.



























































شماره

شرح برنامه

ساعت

1

پذیرش

8:30 الی 8:55

2

تلاوت قرآن کریم

8:55 الی 9:00

3

سخنرانی رییس محترم پردیس دانشگاهی

9:00 الی 9:10

4

جلسه پرسش و پاسخ داوطلبان و مسئولین و ارجاع به کارشناسان مربوطه

9:10 الی 10

5

انتقال بازدیدکنندگان به دانشگاه

10 الی 10:15

6

بازدید از کتابخانه مرکزی

10:15 الی 11

7

بازدید از مرکز رایانه و اطلاع رسانی

8

بازدید آزمایشگاه های منتخب گروه

11 الی 12

9

دیدار با مدیرگروه ها و پاسخگویی به سوالات

12 الی 13






از ساعت 10:00 صبح، انتقال بازدیدکنندگان و همکاران به پردیس مرکزی دانشگاه انجام شد و ادامه برنامه در کتابخانه مرکزی دانشگاه انجام شد. در این بخش تعداد دیگری از داوطلبان به تدریج به برنامه اضافه شدند. در این قسمت معاونت محترم کتابخانه مرکزی و سایرهمکاران این واحد، بخش های مرتبط با دانشجویان و مراجعان شامل: سالن های مطالعه، بخش مرجع، پایگاه های اطلاعاتی، بخش نرم افزارها و سمعی و بصری و بخش امانات را به داوطلبان معرفی کردند. توضیحات ارائه شده برای داوطلبان مفید و قابل استفاده بود. بعلاوه برخی از سوالات دانشجویان که قبلاً به پردیس دانشگاهی واصل شده بود نیز از مسئولین محترم کتابخانه طرح شد و پاسخ گرفته شد.

در بخش دیگری از بازدید، مرکز رایانه و اطلاع رسانی دانشگاه معرفی شد و سوالات داوطلبان در مورد پهنای باند اختصاص داده شده به دانشجویان، سرور ایمیل و سایر خدمات مبتنی بر شبکه، توسط مسئولین محترم این واحد، پاسخ داده شد.

با پایان یافتن بازدید از کتابخانه و مرکز رایانه و اطلاع رسانی دانشگاه در ساعت 11:10، داوطلبان بر حسب رشته های تحصیلی خود در مقطع کارشناسی تقسیم بندی شدند و توسط همکاران پردیس دانشگاهی به دانشکده های مربوطه منتقل شدند تا ضمن انجام بازدید از آزمایشگاه ها، با مدیران گروه های آموزشی و اساتید رشته خود گفتگو و تبادل نظر داشته باشند.

این برنامه توسط خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و چند خبرگزاری دیگر تحت پوشش خبری قرار گرفت و در مجموع بازخورد مثبتی از برنامه روز باز توسط داوطلبان دریافت شد. بعلاوه، قبلاً هماهنگی لازم با خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران جهت تهیه گزارش تصویری و مصاحبه با ریاست محترم دانشگاه تربیت مدرس و پیگیری مجدانه مدیریت محترم روابط عمومی دانشگاه انجام شده بود که به دلیل مشکل داخلی ایجاد شده برای گروه اعزامی سازمان صدا و سیما، این امر میسر نشد. در مجموع، به نظر می رسد تداوم این برنامه ها بتواند گام موثری در معرفی بهتر دانشگاه به جامعه علمی کشور داشته باشد.



18:20 - شنبه 15 مهر 1396    /    شماره خبر : 5419    /    تعداد نمايش خبر : 5286