[ Print ]  [ Close ]

http://modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=21308   , 1403/02/19


رویداد شب علم در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود

رویداد شب علم با دعوت از خانواده دانشگاه تربیت مدرس و همسایگان دانشگاه ،‌ همراه با روایت های دانشگران و مروجان علم برای علاقه مندان به دنیای بی کران علم و دانش  روز 5 شنبه 2 آذر ماه از ساعت 17 تا 23 در دانشگاه تربیت مدرس برگزار می شود.
شب علم، همراه با اجراها و نمایش‌های علمی پرانرژی که در آن برگزار می‌شود، تجربیات شگفت‌انگیزی از علم را که در کلاس درس یا در خانه نمی‌توانند آن را به دست آورند به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. رویداد شب علم برای بازدیدکنندگان فرصت‌هایی را فراهم می‌کند تا مستقیماً با دانشمندان، کارشناسان، مهندسان و هنرمندان ارتباط برقرار کنند. در رویداد شب علم بازدیدکنندگان این فرصت را پیدا می‌کنند تا در یک آزمایش واقعی شرکت کنند و با پژوهشگران این آزمایش در مورد کارشان صحبت کنند و بینش دقیق تری از فرایند علمی به دست آورند.
شب علم از طریق ارائه برنامه های علمی متنوع، تحقیقات زنده، ارتباط کارکنان حاضر در محل، نمایشگاه ها و بخش های گوناگون رویداد، موضوعاتی خارج از برنامه درسی به حاضران ارائه می دهد. همچنین می تواند سبب ارتباط کودکان، نوجوانان و جوانان با علم شده و در ایجاد نگرش و درک علمی آنان در علم نقش مهمی دارد.
این رویداد فضاهای فوق العاده ای را برای تعامل خانواده ها با یکدیگر فراهم می کند؛ فضایی برای یادگیری تجربیات الهام بخش، به یاد ماندنی و مشترک که باعث ترویج بحث و گفتگو بین گروه ها و نسل های مختلف می شود.
  اشاعه نگرش و بینش علمی،  ترویج حس کنجکاوی، پرسشگری و خلاقیت، رقابت سالم، صداقت، گفتگو، تعامل با چاشنی بازی، مسابقه، سرگرمی، شادی، خنده و شیرینی کشف گشودن راه های تازه به علاقه مندان و شرکت کنندگان، یادگیری بین نسلی،  الهام بخشیدن به جوانان و کمک به انتقال یافته های علمی به عموم مردم با ساده ترین و جذاب ترین روش ها از جمله برخی از اهداف این رویداد است.







08:49 - چهارشنبه 24 آبان 1402    /    شماره خبر : 21308    /    تعداد نمايش خبر : 670