[ Print ]  [ Close ]

http://modares.ac.ir/index.jsp?siteid=11&pageid=28293&newsview=18331   , 1403/02/31


کرسی آزاد اندیشی با عنوان جمهوری اسلامی؛ آزادی و حق اعتراض برگزار شد


در ابتدای این نشست معاون پارلمانی رئیس‌جمهور به بحث آزادی به عنوان یکی از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی در سال 57 اشاره کرد و گفت: اختناق و رژیم ستمشاهی حاکم بر کشور و عدم آزادی در دوران پهلوی باعث ایجاد انقلاب اسلامی شد. در آن دوران هر اعتراضی سرکوب می شد. "آزادی" یکی از شعارهای اساسی انقلاب بود و ما با تمام وجود به آزادی اعتقاد داریم. هم اینکه شما در حضور یک مسئول شعار می دهید، یعنی آزادی وجود دارد. آزادی یکی از ارزش های والای انسانی است که ما برای دست یابی به آن در برابر طاغوت سینه سپر کردیم.

وی افزود:  ما تنها حکومت در جهان هستیم که براساس رفراندوم و آراء مردمی، نظام را بنا کرده ایم. در قانون اساسی برگزاری رفراندوم پیش بینی شده است اما برای موارد خاص، اصل نظام را نمی شود به رفراندوم گذاشت. آزادی در کشور بدین معنا نیست که در برابر هجمه ها و تعرض به تمامیت ارضی کشور سکوت کنیم. آزادی به معنای عبور کردن از خطوط  قرمز نیست. ما اجازه نمی دهیم کسی ایران را تجزیه کند.

دکتر حسینی اضافه کرد: : نظام اسلامی در 50 روز اخیر اعتراضات را تحمل کرده است. آمریکا همانگونه که در ۸ سال جنگ تحمیلی از عراق حمایت کرد هم اکنون نیز از معترضین حمایت می کند. جان بولتون دیروز اعلام کرد که مخالفان در ایران مسلح شده اند. آمریکا منافقین را که عامل ۱۷ هزار ترور در کشورمان بودند از لیست تروریست ها خارج کرده و از آنها حمایت می کند.

معاون رییس جمهور تصریح کرد: قبول داریم که کاستی هایی وجود دارد و در تلاش برای رفع آنها هستیم. رییس جمهور هم تاکید دارد، حرف‌ها شنیده شود، ضعف ها بررسی و وضعیت بهبود یابد. دانشگاه محیط علمی است و گفت و گو و تضارب آرا قابل قبول است و اگر منطق و استدلالی باشد، نیاز به شعار و غوغا نیست.  من حرف شما را می شنوم.  در این یکسال در ده ها جلسه دانشجویی شرکت کرده‌ام، اما باید با منطق و اخلاق صحبت کرد.  برخی اتفاقات در دانشگاه زیبنده این محیط و دانشجویان فرهیخته آن  نیست.

در ادامه این نشست، دانشجویان از طیف های مختلف پشت تریبون رفته و سوالات خود را مطرح کردند. معاون رییس جمهور به سوالاتی پیرامون مسئله حجاب اجباری، بازداشت و دستگیری دانشجویان، دو قطبی شدن جامعه و محیط دانشگاه، مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی مردم، رانت و فساد برخی مدیران و مسئولین نالایق کشور و ... پاسخ داد.



09:29 - چهارشنبه 18 آبان 1401    /    شماره خبر : 18331    /    تعداد نمايش خبر : 293