جلسه دفاع از پایان‌نامه: صابر شهدادی، گروه مهندسی راه‌وترابری

خلاصه خبر: به‌کارگیری نتایج آزمایش دستگاه FWD به‌منظور ارزیابی سطحی روسازی- مطالعه موردی محورهای جنوب کشور

  • عنوان: به‌كارگیری نتایج آزمایش دستگاه FWD به‌منظور ارزیابی سطحی روسازی- مطالعه موردی محورهای جنوب کشور
  • ارائه‌کننده: صابر شهدادی
  • استاد راهنما: آقای دکتر امیر کاووسی
  • استاد ناظر داخلی : آقای دکتر ابوالفضل حسنی
  • استاد ناظر خارجی : آقای دکتر مرتضی جلیلی قاضی‌زاده (دانشگاه صنعتی قوچان)
  • مکان: سالن سمینار 1-دانشکده فنی و مهندسی
  • تاریخ: 1396/11/14
  • ساعت: 16:00

چکیده: تعیین وضعیت روسازی از لحاظ سازه‌ای و سطحی نقش مهمی در مدیریت روسازی دارد. به همین منظور یافتن ارتباط بین ارزیابی سطحی و ارزیابی سازه‌ای روسازی حائز اهمیت است. لذا ارائه مدلی قوی بین شاخص‌های ارزیابی سطحی و سازه‌ای روسازی به‌منظور بررسی ارتباط بین آنها و تاثیرپذیریشان نسبت به یکدیگر بسیار سودمند است. ارزیابی سازه‌ای روسازی در دست بهره‌برداری معمولا به وسیله آزمایش‌های غیر مخرب انجام می‌گیرد. دستگاه FWD یکی از مهمترین تجهیزات غیرمخرب ارزیابی روسازی است كه بسیار هزینه و زمان‌بر است. از طرفی عمر باقی‌مانده روسازی از پارامترهای مهم ارزیابی سازه‌ای روسازی، است كه برای بررسی نیازها تعمیر و نگهداری، تنظیم اولویت‌ها و بودجه‌بندی ضروری است. اما یکی از شاخص‌های مهم ارزیابی سطحی روسازی، شاخص PCIاست كه برداشت اطلاعات آن كم‌هزینه و آسانتر است. عدم تعیین دقیق عمر باقی‌مانده روسازی مسئله مهمی است و عدم وجود مدل پیش بینی عملکردی مناسب مانع اصلی پیش‌بینی عمر باقی‌مانده روسازی است. كاربرد توأمان نتایج آزمایش دستگاه FWDو ارزیابی ) PCIكه اولی ارزیابی سازه‌ای را انجام می‌دهد و دومی ارزیابی سطحی را) می‌تواند راه‌حل مناسبی برای تعیین RSLباشد. در این تحقیق سعی شده است كه با استفاده از یک‌سری متغیرهای مستقل، همبستگی قوی بین RSLو متغیرهای مستقل برقرار شود، تا بتوان RSL را با استفاده از شاخص‌ها و پارامترهای دیگری كه برداشت داده‌های آنها آسان و كم‌هزینه‌تر است، پیش بینی کرد و همچنین با استفاده از این مدل میزان همبستگی و تاثیرپذیری متغیرها را نسبت به یکدیگر مورد بررسی قرار داد.
کلمات کلیدی: عمر باقی‌مانده روسازی، شاخص وضعیت روسازی، همبستگی، مدل.


10 بهمن 1396 / تعداد نمایش : 1780